Direct naar content

Up close en personal

/upload/laagland/plaatjes vaste teksten/upclose_logo.jpgLaagland'advies presenteerde in 2004 een verfrissende nieuwe methode van woningmarktonderzoek, afkomstig uit de marketingwereld. De methode is bedoeld voor woningcorporaties die op zoek zijn naar antwoorden en tegen de beperkingen van het huidige onderzoek aanlopen.

To understand a man first walk a mile in his shoes
Up, Close en Personal is bijzonder, en mag met recht een nieuwkomer heten in de wereld van het wonen. In de marketingwereld is het heel gewoon om een dag mee te gaan winkelen of enkele weken het dagelijkse ontbijt te filmen. Maar in de wereld van het wonen is het nog tamelijk ongewoon om de individuele consument op deze manier centraal te stellen in het onderzoek. En toch zijn er raakvlakken tussen de keuze voor een bepaald soort wasmiddel of een woning. Een woning is een product, waar een wereld van emoties en motivaties achter schuil gaat.

Ik wil klantgericht gaan werken: welke producten en diensten moet ik ontwikkelen?
Het traditionele woningmarktonderzoek kent gebreken. Veel vragen blijven onbeantwoord. We weten veel over het wat en hoe, maar weinig over het waarom. De complexe wereld van motivaties, emoties en gedrag is soms moeilijk in kaart te brengen. En meten is niet altijd weten. Wat je niet vraagt, dat weet je ook niet. Up, Close en Personal is een methode waarbij het individu centraal staat. De onderzoeker kruipt als het ware in de huid van de klant. Laagland'advies heeft een voorbeeldvideo gemaakt. In de stijl van een documentaire zijn de verhalen te zien van drie woningzoekenden die actief op zoek zijn. Elk hebben ze hun eigen afwegingen en strategieŽn om een nieuwe sociale huurwoning te vinden. Duidelijk is te zien hoe de methode werkt en welk eindproduct het kan opleveren.

Meer info
Heeft u vragen over Up, Close & Personal of over onderzoek in het algemeen, neem dan contact op met Laagland'advies via telefoonnummer 030 692 70 90.
Up, Close & Personal de video is ook te bestellen voor Ä 25,00 (inclusief verzendkosten). Neem hiervoor contact op via het contactformulier.